NASLOVNICA    |    MULTIMEDIA    |    KONTAKT

SMM1.png SMM2.png SMM3.png

logo2017.png

Citat tjedna

"Težiš velikim stvarima? Počni s malim."
(Sv. Augustin)

FRANJEVAŠTVO

Sveti Franjo Asiški, istinski Isusov sljedbenik

sveti franjoSv. Franjo Asiški rodio se početkom god. 1182. u Asizu kao sin trgovca Pietra di Bernardonea i Ivane. U odsutnosti oca krstila ga je majka davši mu ime Ivan. Otac je tome imenu kasnije dodao Franjo, s kojim je taj svetac ušao u ljudsku povijest. Mališan je u župnoj školi Sv. Jurja naučio čitati i pisati. Kao dječak i mladić bavio se prodajom sukna, što je bilo zanimanje i njegova oca. Uz posao živahni je mladić u sebi osjećao vatrenu želju da bude prvi, da prednjači, da se na neki način odlikuje. Volio je svečanosti, raskoš, bio prilično lakomislen. Uz te manje savršene prirodne kvalitete imao je i boljih: tankoćutnu osjećajnost, samilost prema siromasima, kojima bi dijelio obilnu milostinju, a bio je i ćudoredno neporočan. Bio je tako upadan i osebujan da je bio vođa vesele mladenačke asiške družbe, “kralj gozba i zabava”, u kojima je znao potrošiti dosta očeva novca. Zanesen avanturizmom i slavom, sudjelovao je aktivno i u oružanim razmiricama između Asiza i Peruggie, između naroda i feudalaca. Već je u tom razdoblju njegova života nazrijevati neke klice Božjega poziva. 

Opširnije:Sveti Franjo Asiški, istinski Isusov sljedbenik

Rane sv. Franje - 'požar ljubavi'

Sveti-FranjoSvete rane mogu se smatrati Božjim pečatom na najvruće želje Franjina srca. A te želje nekako najbolje izražava ona tipična Franjina molitva:«Gospodine! Neka mi se duša odaleči od svega što je pod nebom i neka me posve obuzme vatrena i slatka snaga tvoje ljubavi: da umrem od ljubavi ljubeći tebe koji si umro od ljubavi ljubeći mene.»

Opširnije:Rane sv. Franje - 'požar ljubavi'

Gospa od anđela - Porcijunkula

Stara franjevačka svetkovina, Gospa od anđela potječe iz prvih franjevačkih dana. 
Na ovaj dan se prisjećamo obraćenja svetog oca Franje koji se dogodilo upravo 2. kolovoza 1208. godine u malenoj crkvici svete Marije od Anđela, podno grada Asiza, a u franjevačkoj povijesti, ta crkva je poznata kao Porcijunkula.  Ovo je i dan potpunog oprosta, tzv. Porcijunkulskog oprosta. 

PortiunculaU povodu blagdana Gospe od Anđela, koji se slavi 2. kolovoza, u svim franjevačkim crkvama  diljem svijeta vjernici mogu dobiti porcijunkulski ili potpuni oprost od vremenitih kazni. Taj oprost vjernici mogu dobiti od 1. kolovoza u podne do 2. kolovoza u ponoć ako se ispovjede, pričeste, pohode franjevačku crkvu ili župu, te izmole Vjerovanje, Oče naš i pomole se na nakanu Svetog Oca.

Oprost je godine 1216. sv. Franjo izmolio od pape Honorija III., koji je odredio posebni oprost svima onima koji pohode crkvicu Porcijunkulu. Slaveći Gospu od Anđela, dobivamo također i poticaj da se sjetimo svoga anđela čuvara, da mu uputimo zahvalnost za sve trenutke kada nas je štitio i čuvao, a nismo ni znali kako se to dogodilo.

Blagdan Gospe od Anđela, kada se franjevci spominju obraćenja sv. Franje koje se dogodilo godine 1208. u Porcijunkuli, postao je važnim trenutkom pomirbe za vjernike, da poput Franje mogu doživjeti Gospodinovo milosrđe. O aktualnosti Franjine pobožnosti prema crkvi, mjestu u kojemu se čuva Otajstvo Tijela i Krvi Kristove, i prema samom euharistijskom Otajstvu govori ulomak molitve zapisane u njegovoj Oporuci. "Od preuzvišenoga Sina Božjega ništa tjelesnoga ne vidim u ovome svijetu osim Njegovoga presvetog Tijela i Krvi".

Franjo je tako preporučio svojim sinovima da se sa strahopoštovanjem klanjaju Sinu Božjem u euharistiji te Utjelovljenje usporedio s euharistijskom zbiljom: kao što se Kristovo božanstvo krije u Utjelovljenju, isto se tako krije i u euharistijskome posvećenom kruhu. Krist se ponižava svaki dan, svaki dan dolazi k nama u poniznim prilikama; svaki dan dolazi iz Očeva krila na oltar u svećenikove ruke, ističe se u jednoj Franjinoj opomeni.

Opomena druga

O zlu samovolje

"Jahve, Bog, zapovijedi čovjeku: Sa svakoga stabla u vrtu slobodno jedi, ali sa stabla spoznaje dobra i zla da nisi jeo! (Post 2,16-17) Adam je, dakle, mogao jesti sa svakog stabla i, dok se nije suprotivio posluhu, nije sagriješio. Onaj, naime, jede sa stabla spoznaje dobra koji svoju volju smatra svojim vlasništvom i uznosi se dobrima koja Bog u njemu govori i radi; i tako mu je po utjecaju đavla i prijestupu zapovijedi ono voće postalo voće spoznaje zla. Stoga treba da podnosi kaznu."  

132992-132662Iako je ova opomena napisana njegovoj braći (fratrima), lako ju je primijeniti i na svakog katolika.

 Franjo navodi kako Adam nije zgriješio sve dok je slušao Boga. Mi također ne griješimo sve dok slušamo kako najbolje znamo i umijemo učenja njegove Crkve, Crkve koju je osnovao utjelovljeni Sin Božji. Međutim, ako to i činimo ipak ne možemo tvrditi da smo savršeni, jer ni Franjo to nije nikada tvrdio za sebe. Valja istaknuti da je poslušnost ipak velika prepreka grijehu, posebice teškom grijehu.

 Mnogi među nama katolicima zapadaju u nevolju kada stave svoje vlastite predodžbe 'dobra' iznad naučavanja svoje Crkve. To se događa većinom na polju spolnosti, ali i na drugim poljima također. Vjerojatno ne mislimo da postupamo loše. Adam i Eva nisu mislili da čine išta loše dok su jeli zabranjeno voće. Đavao ih je prevario uvjerivši ih kako će pojevši voće moći razlikovati dobro od zla, neovisno od Boga. Mi činimo to isto kada pomislimo da možemo razlikovati dobro od zla, neovisno od Njegove Crkve.

 Naime, pomislimo li da naše znanje o dobru nadilazi znanje Njegove Crkve, upuštamo se u ono što je sv. Franjo nazvao 'zlom samovolje'. U nekom se smislu odvajamo od Boga odbivši neko učenje Njegove Crkve u korist naše vlastite volje. Čak i ako pomislimo da poznamo Božju volju bolje od Crkve, odbijamo Božju objavu i vlast koju je Gospodin dao Svojoj Crkvi: 'Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskog, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima, a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima' (Mt 16,19).

 Franjo smatra da je oholost korijen neposlušnosti. Oholost je otvor koji đavao koristi da uđe u naše srce i da nas potakne na grijeh neposlušnosti. Ako se potpuno pouzdajemo u svoje vlastito znanje i u činjenje dobra, đavao nam lako može predložiti načine djelovanja koji se nama čine dobri, ali su protivni Isusovoj Crkvi. To će izazvati cijeli niz loših posljedica koje nismo namjeravali postići. Tko bi mogao i pomisliti da bi nas nešto malo 'seksualne slobode' moglo odvesti u brojne rastave brakova, razorene domove i u samohrane majke i očeve? Na kraju ove opomene Franjo govori o 'kazni' za grijeh. Nakana ove kazne nije nanijeti zlo nego dovesti do obraćenja. A ono se često i dogodi.

 Kakva je svrha ove opomene sv. Franje? Franjo pokušava zaštititi svoje fratre i sve nas da nas ne zavede grijeh neposluha. Kao što smo već rekli, Franjo je znao da nije savršeno poslušan Gospodinu. Franjo je također znao da nam je Gospodin dao Crkvu kao zaštitu od sotonskih lukavština. Baš kao što je redovnicima najsigurnije slušati svog poglavara u svim stvarima koje nisu u sukobu s Njegovom Crkvom, tako je i za laika najsigurnije slijediti nauk crkvenog učiteljstva, jer Crkvu je osnovao Sin Božji i ona pripada Njemu.

www.franjevci-split.hr

 

Franjine opomene: Opomena prva

O tijelu Gospodnjem

 

kruh zivotaGospodin Isus veli svojim učenicima: Ja sam put, istina i život: nitko ne dolazi Ocu osim po meni. Da ste upoznali mene, i Oca biste moga upoznali; odsada ga i poznajete i vidjeli ste ga. Kaže mu Filip: Gospodine, pokaži nam Oca i dosta nam je! Isus će mu: Filipe, toliko sam vremena s vama i još me ne poznaješ? Tko je vidio mene, vidio je i Oca. (Iv 14, 6-9) Otac prebiva u nepristupačnu svjetlu (1Tim 1, 16) i Bog je duh (Iv 4, 24) i Boga nikada nitko ne vidje (Iv 1, 18). Budući da je Bog duh, može se samo duhom vidjeti, jer duh je onaj koji oživljuje; tijelo ne koristi ništa (Iv 6, 63). Ni Sina međutim, kad je riječ o onom po čemu je jednak Ocu, ne može nitko vidjeti drukčije nego Oca, drukčije nego Duha Svetoga. Stoga su osuđeni svi koji su vidjeli Gospodina Isusa Krista kao čovjeka, a nisu ga gledali i vjerovali po duhu i božanstvu kao pravog Sina Božjega. Isto su tako i sada osuđeni svi oni koji vide sakramenat što se Gospodinovim riječima posvećuje po rukama svećenika na oltaru pod prilikama kruha i vina, a ne gledaju i ne vjeruju po duhu i božanstvu da je to uistinu presveto tijelo i krv Gospodina našega Isusa Krista, prema svjedočanstvu samoga Svevišnjega koji kaže: Ovo je tijelo moje i moja krv novoga Saveza koja se za mnoge prolijeva (Mk 14, 22. 24) i: Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju ima život vječni (Iv 6, 54). Stoga presveto tijelo i krv Gospodnju prima onaj koji posjeduje duh Gospodnji što prebiva u svojim vjernicima. Svi drugi koji nemaju toga duha a usuđuju se primiti ga, osudu sebi jedu i piju (1Kor 11, 29). Prema tome, sinovi čovječji, dokle će vam srca ostati tvrda? (Ps 4, 3) Zašto ne upoznate istinu i ne vjerujete u Sina Božjega? (Iv 9, 35) Evo, danomice se ponizuje, kao kad je sišao s kraljevskih prijestolja (Mudr 18, 35) u krilo Djevice; danomice dolazi k nama u poniznu obličju; danomice silani iz krila Očeva (Iv 1, 18) na oltar po svećenikovim rukama. I kao što se je svetim apostolima pokazao u pravom tijelu, tako se i sada nama pokazuje u svetom kruhu. I kao što su oni svojim tjelesnim pogledom vidjeli samo njegovo tijelo, ali su, promatrajući duhovnim očima, vjerovali da je on Bog; tako i mi, gledajući tjelesnim očima kruh i vino, gledamo i čvrsto vjerujemo da je tu živo i istinito njegovo presveto tijelo i krv. Na taj je način Bog nazočan među svojim vjernicima stalno, kako sam kaže: Evo, ja sam s vama u sve dane – do svršetka svijeta (Mt 28, 20).

KALENDAR DOGAĐAJA

Travanj 2017
N P U S Č P S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
PRIJATELJI PORTALA
  • 1.jpg
  • 2.png
  • 3.png
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • 7.jpg
  • 8.jpg

FOOTERLOGOFOFS

Adresa središnjice Frame i OFS-a

Zagrebačka 18, BiH 71000 Sarajevo

E-mail: frama.fsr.bs@gmail.com

 

FRAMA OFS Copyright © 2013-2017. All Rights Reserved. 

 

designer17